newsletter

Jak dodatkowo ubogacić nasz firmowy newsletter?

Istnieje wiele metod na to, aby firmowy newsletter zyskał na atrakcyjności .Wiadomo, że im bardziej będzie on zauważalny, tym większe szanse, iż zostanie dostrzeżony i wykorzystany we właściwy sposób. Specjaliści do spraw marketingu wyszukują wciąż nowe metody, aby tylko wzbudzić sensację i zwiększyć popyt na dane produkty i usługi. Ale czy wszystkie zabiegi w pełni spełniają swoje role w sposób, jakiego oczekujemy? Warto przyjrzeć się temu z bliska.

Firmowy newsletter – temat i jego rozwinięcie

Początkującym marketerom wydaje się, że wystarczy wymyślić chwytliwy tytuł dla newslettera, aby od razu odnotować wzrost popularności marki. To tak nie działa. Trzeba złożyć w całość kilka elementów tej układanki. Możemy skorzystać z opcji preheader, jest to możliwość stworzenia tekstu tuż pod tytułem. Rozwiązanie to bardzo przydaje się w sytuacjach, gdy chcemy, by nasze firmowe komunikaty reklamowe odczytywane były także na smartfonach. W tej treści możemy łatwo zachęcić adresata do przeczytania całej wiadomości.

Newsletter – kwestie techniczne

Sukces stworzonego przez nas newslettera będzie wynikiem nie tylko tego, że przekonają się do niego rzesze ludzi, ale przede wszystkim pracy wszelkich algorytmów, dzięki którym wszystkie wiadomości poddawane są procesom filtracji w pocztowych aplikacjach. Trzeba zatem uważać, by nasze maile z newsletterami nie były odrzucane przez systemy jako SPAMY. Dodatkowo, trzeba też zadbać o dostosowanie wymiarów grafik dostosowanych do wielkości tekstów, aby wszystko tworzyło zwartą i przyjemną dla oka czytającego kompozycję. Waga wiadomości powinna być ograniczona, jeśli mieści się w granicach 400 kB – to wszystko jest w porządku. Nasz mail zawierać musi link do wypisu z subskrypcji. W przeciwnym wypadku filtry antyspamowe mogą doprowadzić do usuwania naszych newsletterów, co nie jest zgodne z zasadami RODO i narusza prawo.

Newslettery na urządzeniach mobilnych

Badania niedawno przeprowadzone pokazują, że większość newsletterów odbiera się dzisiaj częściej za pomocą smartfonów, aniżeli za pośrednictwem laptopów czy komputerów stacjonarnych. To smartfony odbierają prawie połowę tworzonych maili na świecie! Dowodzi to  jasno, że wszyscy specjaliści odpowiedzialni za tworzenie newsletterów mają postawione zadanie dostosowywania ich głównie do prac urządzeń mobilnych, całkowicie dominujących na rynku urządzeń nowej generacji.

Tworzymy newsletter na urządzenia mobilne

Tworząc informacje reklamowe na urządzenia przenośne typu smartfon, trzeba skupić się na:

  • ustawianiu komunikatów w jednej kolumnie
  • korzystaniu z prostej grafiki bez konieczności stosowania wysokich rozdzielczości
  • tworzeniu krótkich i zwartych komunikatów
  • stosowaniu czcionek, które będą dobrze widoczne
  • budowaniu wyraźnych i dużych przycisków – odsyłaczy
  • wybraniu właściwego systemu do marketingu mailowego, który umożliwi operowanie szablonami możliwymi do dodatkowego zedytowania i dostosowywania do określonych potrzeb

Każde kliknięcie i otwarcie wiadomości z newsletterem pozwala na zwiększenie wskaźnika CTR. To od jego wartości zależy nasz sukces w sieci jako przedsiębiorców!