E-learning to termin bliski wielu z nas i zjawisko, które na dobre zagościło w dzisiejszym świecie. Podobnie jak w przypadku e-maili, „e” oznacza nic innego jak elektroniczny. Całość zaś to szkolenie lub nauczanie za pośrednictwem technologii informatycznej. Może ona przybrać formę smartfonów, tabletów czy też laptopów lub komputerów stacjonarnych.
E-learning – zalety
E-learning zyskał już swoje miejsce w świecie biznesu. Korzystają z niego zarówno małe jak i duże firmy doceniając korzyści jakie ze sobą niesie. E-learning nie jest również obcy dla świata uniwersytetów i studentów. Jakie zatem zalety ma e-learning?
Główne zalety e-learningu to z pewnością:
- Elastyczność – e-learning nie obliguje uczniów czy pracowników do stawienia się w określonym miejscu o określonym czasie. Pracownicy mają możliwość doszkalania się w drodze do pracy, w przerwie na lunch czy też w zaciszu własnego domu. Z kolei dla studentów oznacza to możliwość dopasowania szkolenia do grafiku zajęć oraz nauki we własnym tempie.
- Oszczędność czasu i pieniędzy – nie ma konieczności gromadzenia uczestników kursu w jednym miejscu. Brak konieczności wynajmu sali czy lokalu, opłacenia kosztów podróży i zakwaterowania. Dzięki e-learningowi materiały szkoleniowe mogą dotrzeć do wielu odbiorców w tym samym czasie. Jednocześnie może zostać przeszkolonych dziesiątki a nawet setki osób.
- Śledzenie postępów i raportowanie – dostępne platformy LMS (Learning Management System) są wyposażone w wiele funkcji pozwalających na łatwe śledzenie procesu nauki kursantów oraz raportowanie. Każda aktywność uczestnika począwszy od logowania po postępy, aż po zakończenie przerabiania programu jest rejestrowana, dzięki czemu uzyskujemy pełny obraz sytuacji.
- Spójność – szkolenie twarzą twarz nawet jeśli jest starannie zaplanowane, w dużym zakresie zależy od trenerów. Niektóre będą świetnie przeprowadzone i zainspirują uczestników, innym zbraknąć może polotu. Dzięki e-learningowi zyskujemy spójność przekazu, dostają oni te same informacje przekazane w jednolity sposób.
- Globalny zasięg – materiały i szkolenie e-learningowe są łatwo dostępne i mogą być udostępniane osobom znajdującym się w różnych miejscach w kraju i na świecie. Otwiera to wiele możliwości i diametralnie ogranicza koszt. W jednej chwili przedstawiciele handlowi mogą poznać nową usługę czy produkt bez konieczności wychodzenia z domu.
Dzięki tym wszystkim zaletom rozwiązania e-learningowe cieszą się coraz większą popularnością. Platformy LMS dostarczają kompleksowe rozwiązania, które pozwalają realizować szkolenia w pełni dostosowane do indywidualnych potrzeb.